duminică, februarie 07, 2010

Tutorial- buzunar cu fermoar pentru captuseala gentii

Iata si tutorialul promis: buzunarul cu fermoar pentru captuseala gentii.
Am pregatit:  partea din captuseala pe care vreau sa montez buzunarul, doua dreptunghiuri de aceleasi dimensiuni, care vor forma buzunarul si un fermoar care va avea lungimea ceva mai mica decat latimea buzunarului. 
Atat captuseala cat si dreptunghiurile buzunarului le-am intarit cu autocolant (in poza se vede ca partile pentru buzunar sunt cu fata in jos, se vede intaritura de pe spate care are niste patratele desenate pe ea).

Am strans prin cateva cusaturi capetele fermoarului, asa cum se vede in poza de mai jos:

In continuare am luat masura fermoarului, mai bine zis lungimea dintilor, asa cum se vede in poza. La mine au fost 17,5 cm.
Am asezat captuseala cu fata in sus si am plasat peste ea un dreptunghi al buzunarului, cu fata in jos, in pozitia in care am dorit sa fie buzunarul. Am desenat un dreptunghi cu lungimea fermoarului masurat (17,5 cm) si latimea de 1 cm (cu albastru in poza). In mijlocul dreptunghiului am trasat o linie (cu negru) care se ramifica la capete in doua triunghiuri:
In continuare am cusut la masina conturul dreptunghiului (doar partea cu albastru):
Mai departe am taiat cu foarfeca peste conturul cu negru, avand grija ca la capete sa nu ma apropiu foarte mult de cusaturi, sa las cam 1,5 mm. 



In continuare am intors buzunarul pe dosul captuselii, trecand materialul prin fanta creata:
Asa arata fata captuselii dupa ce am intors buzunarul si inainte de a-l presa cu fierul de calcat:

Aici, fanta creata dupa ce am presat bine cu fierul incins:


In continuare am fixat in ace cu gamalie fermoarul, asa cum se vede in poza:
si l-am cusut la masina la o distanta de 2-3 mm de dintisorii fermoarului:
Pentru coaserea fermoarului am folosit piciorusul special de fermoar cara arata asa:
Aici fermoarul este cusut si asa arata fata captuselii:
si asa spatele:

Mai departe, se ia celalat dreptunghi al buzunarului si se asaza cu fata in jos peste cel fixat deja (prin coaserea fermoarului) pe catuseala :

Ele vin cusute pe margine, de jur imprejur, asa ca le-am prins mai intai in ace, avand grija sa nu prind si captuseala:


Mai jos vedeti deja buzunarul cusut de jur imprejur:
Si iata si fata captuselii, cu buzunarul gata realizat:
Sper ca am reusit sa ma fac inteleasa si ca tutorialul va va fi de folos!
A voastra,

10 comentarii:

Sanda spunea...

Mersi Dora! Foarte bine explicat. Dragut din partea ta ca ti-ai facut timp sa prezinti tutorialul.

Unknown spunea...

Muchas gracias. Felicidades.

Mihaela spunea...

Foarte clar!
Multumesc, mai ales ca ti-a luat o gramada de timp ca sa-l faci bine!

Ela spunea...

Dora ,l-ai explicat ca o profesionista!Poze bune si explicatiile foarte corecte!Felicitari!

Elena spunea...

In sfarsit am inteles si eu cum se procedeaza! Asa ca felicitari, explicatiile tale sunt perfecte.

...tiktakro... spunea...

Am bagat la cap rapid lectia si recunosc ca este mai mult decit binevenita pentru mine.Acum sa vedem cum imi iese partea practica ;).
Multumesc.:).

lili.constanta spunea...

vorba lui Tiktakro: sa ne vedem la partea practica! :) Multumesc, Dora!

Anonim spunea...

Multumesc Dora. Esti o foarte buna profesoara, explicatii perfecte.
Carmina

Lore spunea...

Foarte, foarte frumos explicat tutorialul! Iti multumeste o incepatoare intr-ale cututului la masina. Nici nu stiam de piciorusul special. Problema e ca am o masina Singer mai batranica si nu stiu daca gasesc un piciorus potrivit pentru ea...Astept cu nerabdare urmatorul tutorial. Multumesc din nou.

Anonim spunea...

Super! Mi-a iesit din prima. Eu am facut un şorț pentru bunica mea care vroia sa nu ii m-ai cada telefonul din buzunar . Multumesc frumos!