vineri, mai 05, 2006

Mici comori...

Am primit de la prietena mea materiale pentru quiltul romanesc, mici comori de arta populara, pe care aproape ca imi vine sa le pastrez asa cum sunt. Adevarul e ca, pregatindu-ma pentru quiltul romanesc, mi s-a deschis apetitul pentru a cauta si colectiona tesaturi populare romanesti.
Azi am vizitat un targ de turism la care expuneau si mesteri populari si am vazut niste stergare maramuresene vechi de 100 de ani, covoare maramuresene superbe tesute la razboi si niste ii bucovinene foarte frumoase. Chiar am intalnit o doamna din Cluj care, dupa ce i-am explicat cu ce ma ocup si ce caut, a promis ca imi trimite doua ii cu motive bucovinene saptamana viitoare. Spunea ca sunt putin deteriorate, dar ca voi reusi sa le folosesc. Sper ca se va tine de cuvant.
Iata si fotografiile cu ceea ce am primit de la prietena mea, Anca din Oradea:























































































Anca mi-a mai dat si 4 "piese" tricotate, nu stiu care era destinatia lor initiala, motivele si culorile sunt foarte frumoase. Probabil ca ii voi face din ele niste pernite decorative.


















Si iata cele patru piese tricotate alaturate:



De la targul de turism am cumparat o traistuta:


si o pictura naiva a unui pictor taran din Brusturi, pe nume Mihut:





Sper ca v-a facut placere aceasta calatorie printre micile mele comori :-)

Dora

4 comentarii:

Anonim spunea...

Ceea ce ai adunat sunt frumoase si te inteleg ca nu-ti prea vine sa le tai. Cred ca va trebui sa alegi cateva dintre ele, eu m-am gandit ca mai mult de 3 modele de tesaturi sau broderii sau orice altceva nu prea merge, ar fi prea incarcat quiltul. Aici, pana la vara, nu va veni nici un artizan asa ca nu prea am ce gasi.

Anonim spunea...

Draga Dora, eu am avut odata o idee de quilt folosind niste stergare de la bunica mea, si cand le-am taiat parca taiam in carne vie, nu alta. Cand ma gandesc la toata munca depusa...
Modelele care tu ziceai ca sunt tricotate, eu stiam ca sunt cusute, intr-un mod care era la moda cam pe cand aveam eu 12 ani, si azi am o perinita inceputa:) Acum nici nu mai stiu sigur cum se fac.
Iti multumesc ca ne-ai lasat si pe noi sa scotocim in lada ta cu comori!

Anonim spunea...

Draga Dora,
toate sunt frumoase. Cred ca unele chiar trebuie pastrate asa cum sunt...
Eu nu am vazut in realitate lucrarile Lenei Constante, am vazut albumul facut de tine pe net si mi-au placut acele lucrari - dar, parerea mea este ca daca vrem sa facem un "quilt" romanesc si nu o tapiserie sau alta lucrare, materiale folosite trebuie sa fie dintre cele mai subtiri - deci vor fi foarte bune iile pe care ti le va aduce doamna din Cluj. Si modelul din acele poale frumoase mi se pare potrivit.
Piesele lungi din care zici ca vrei sa-i faci Ancai pernute si Corina zice ca n-ar fi tricotate, ar putea fi cusute cu punct de kelim (?) (Totusi cred ca tu stii ca sunt tricotate si ma intreb de ce ne indoim noi:-))) Am si eu un kelim facut de mama mea... Nu poti pune si optiunea de a vedea si pozele mari (in dimensiunea originala) pe blog?
Dora, multa sanatate si spor.
Sa te uiti la pozele de la Paducah (am trimis linkul pe grup), sunt quilturi extraordinare!
Noapte buna
Sanda

La Bastidane (Nathalie Locquen) spunea...

c'est magnifique Dora. Merci de partager.