luni, martie 20, 2006

quiltul romanesc


Am inceput sa adun materiale pentru quiltul romanesc. Mama a cotrobait pentru mine prin dulapuri si a scos la iveala cateva stergare vechi si o fata de masa, tesute de bunica mea din partea tatalui, care de loc este din Bihor, de langa Oradea.




Cel mai mult imi plac insa niste poale (cred ca asa le zice) tesute tot de bunica. La baza este brodat un motiv colorat si se termina in coltisori. Daca va fi sa le folosesc in quilt, o sa-mi para tare rau sa le tai.





Am mai gasit un cojocel care din pacate e tare, tare deteriorat, nu cred ca-l voi putea folosi.









Si iata si o rama pentru oglinda, o broderie cu flori pe material de fetru negru. Am cumparat-o acum cativa ani de la o consignatia. Nu am de gand sa o folosesc in quilt, dar am postat-o fiindca e frumoasa si se potriveste cu cojocelul.



2 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu am cercetat prin casa si am gasit 3 stergare: unul mai mare, altul mai mic si unul foarte mic. Cel mare este tesut la bunica in Bucovina, celelalte sunt de la fondul plastic dar cu motive romanesti. Pot taia din ele dar mi-e greu sa gasesc un motiv, o gaselnita, ceva acolo sa se potriveasca... Nu am nici cea mai vaga idee cum se face un crazy quilt pentru ca oricat de crazy ar fi trebuie sa aiba o oarecare logica macar in potrivirea culorilor sau a modelelor! Si tu ai aceeasi problema? Ai vreun sfat sa-mi dai?

Dora spunea...

Elena, sincera sa fiu inca nu am nici o idee cum il voi face. Deocamdata caut materiale si poate, cand voi avea mai multe, imi va veni o idee. Deocamdata sunt foarte putine.Mi-a placut ideea Mirelei cu blockul crazy, n-ar fi exclus sa incerc si eu asa ceva. Pe urma m-am gandit si la un tablou figurativ, poate un interior taranesc, inca nu stiu...Sfatul pe care ti-l pot da este ca, la inceput sa-ti faci rost de cat mai multe materiale, care sa te poata inspira, si la un moment dat, o sa se faca lumina :))