luni, noiembrie 23, 2009

Tanka, haiku si quilt -jurnal


Imi plac poemele japoneze tanka si haiku. Am o carte pe care o iubesc si o rasfoiesc adesea:




Chiar am facut quilturi inspirate dupa poeme haiku, cum sunt acestea de mai jos:

octombrie...


"Mânate dinspre apus,
frunzele cazute se strang
catre Soare-rasare."
[haiku de Yosa Buson (1715-1783)]




decembrie...


"Insingurare în iarna;
din nou ma voi rezema
de stalpul acesta"



Quilt-urile au dimensiunea de 30/30 cm si le-am facut in cadrul unui proiect comun al grupurilor "Peticelul international"si  "Histoires de boite a couture" din Franta. Toate quilt-urile au fost expuse in cadrul expozitiei de quilt si arta textila care a avut loc in Luberon, Provence in vara aceasta.


Va arat in continuare quilt-urile mele jurnal, din pacate nu mai am toate pozele, cred ca lipsesc doua, pe care nu le-am putut recupera de pe laptop-ul vechi si nici nu le pot fotografia acum, caci unul e dat, iar altul e la Arieseni la cabanuta..Sub fiecare poza pun si textul care a insotit lucrarea.

ianuarie...
La gura sobei, in casuta din munti...



martie..
De ziua femeii (8 martie) mi s-a umplut casa cu flori :))



aprilie..
Gradina mea se trezeste la viata.



mai...
In mai am vizitat Lisabona, orasul ca o vraja.
M-am indragostit de faianta pictata "Azulejos"...




iulie...
Inca visez la Franta, si, din panglicile cumparate la Paris, am impletit un tablou...



august...
Soarele...astru necrutator..



Septembrie este prelungirea verii,
amintirea culorilor sale calde si vii,
a jocurilor vacantei, dar si un început mic de nostalgie :))...



Toate lucrarile participantelor au fost stranse de catre Nathalie si Smaranda pe un blog, pe care il puteti viziona aici.

Niciun comentariu: