luni, mai 05, 2008

Tutorial -geanta/ Bag Tutorial

Asa cum am promis revin azi cu filmul pas cu pas al confectionarii uneia dintre gentutele postate anterior.

Din diferite materiale am facut un patchwork cu dimensiunea de 32/74 cm. Am ales ca una din fetele gentii sa fie pe un fond vernil, iar cealalta pe albastru deschis. Iata patchwork-ul desfacut, pus pe un material alb folosit ca si intaritura ( e un fel de vatelina mai teapana, nu stiu cum se numeste, dar e foarte bun pentru genti caci le confera tinuta). Bineinteles am quiltuit totul cu cusaturi fee motion.

















Bineinteles marginea alba a intariturii am taiat-o pana la nivelul materialului, apoi am intors quiltul cu fata in jos.
In mijlocul quiltului, pe linia de fund a gentii, am trasat cu markerul o linie dreapta, iar la 3cm distanta am mai trasat doua linii, la stanga si la dreapta. Apoi, la 5cm de marginea de sus, respectiv de jos a quiltului, am trasat doua linii orizontale , alcatuind astfel un dreptunghi care va fi fundul gentii:


















Din acelasi material alb de intaritura, am taiat un dreptunghi de aceeasi lungime cu cel desenat, dar un pic mai lat (cu 0,5-1cm)

















Apoi l-am asezat deasupra dreptunghiului desenat si am cusut pe margini, doar pe lungime, avand grija sa merg pe linia desenata de mine.


















Urmatorul pas a fost sa cos geanta pe cele doua margini, apoi am calcat rezervele desfacute:








































Iata cum arata fundul gentii:


















Se vede ca vatelina e destul de teapana, ca geanta sa "stea" singura.

Pe colturi am trasat o linie care sa uneasca punctele unde se sfarseau cele doua linii trasate de mine anterior, rezultand in varf un triunghi. Am cusut apoi pe aceasta linie:
































Se masoara apoi lungimea intre cusaturi, precum si latimea dreptunghiului (6 cm):



































De obicei folosesc ca si intaritura pentru fundul gentii un material pe care l-am gasit la Metro si care serveste de fapt ca si salteluta pentru gimnastica sau pentru cort :) Este practic pentru ca astfel geanta poate fi spalata fara teama. Daca as folosi carton, acesta s-ar deforma la spalat.

Am taiat un dreptunghi cu dimensiunile luate anterior...



















...si l-am introdus in buzunarelul de pe fundul gentii:































Am intors geanta pe fata si iata cele doua fete ale ei:

si fundul gentii:
Maine ne ocupam de captuseala si de manere. Stati prin zona.....quilt :)

9 comentarii:

katafolt spunea...

Uriaşă ideea cu isolier!Bravo!

Elena spunea...

Merci, merci! Explicatiile sunt grozave, astept continuarea! Bravo Dora, poti sa dai si niste cursuri. Elena

...tiktakro... spunea...

he-he...abia astept partea a doua! si neaparat sa mai aduci niste bomboane Mozart prin preajma sa fie totul cit mai dulce ;)))
Geanta ? pai, e super, ca fiecare creatie a ta:)))

Ela spunea...

Gentile sunt frumoase iar explicatiile f.f. clare!Multumesc,Dora!

BMonica spunea...

Foarte bun tutorialul, multumesc. Lucrezi foarte frumos, curat si precis. Solutia ta pentru fundul gentii e extraordinara. Colturile rezultate le tai sau nu?
Abia astept continuarea...

La Bastidane (Nathalie Locquen) spunea...

Multumesc, merci merci, pentru tutorial.
Je t'embrasse, te pup

Rose Marie spunea...

I've never seen that kind of stiffener here in Canada; but it sure makes the bottom neat and tidy and flat.

Anonim spunea...

am si eu o intrebare: cum se numeste intartitura alba pusa la fundul gentii ? si de unde se poate procura ?mersi frumos

Dora spunea...

Cred ca te referi la materialul alb folosit ca intaritura... Este un fel de fetru sintetic pe care eu il gasesc la metru la magazinul de stofe. Nu stiu cum se numeste, costa 15 lei metrul si are o latime de 150 cm. Mai demult venea si pe culoarea galben, acum il gasesc doar pe alb.